Hopp til hovedinnhold
NHN
Gå tilbake til Alle tjenester

E-post (avviklet 31.10.2023)

E-posttjenesten ble avviklet 31.10.2023. Det betyr at ingen e-post adresser levert av Norsk helsenett lenger fungerer.

Vi har evaluert vår e-posttjeneste og videreutvikling av denne, og ser at markedet tilbyr e-posttjenester som er langt bedre. Norsk helsenett skal ikke tilby tjenester som markedet kan tilby, og vi har derfor avviklet vår e-posttjeneste.

Avviklingen påvirker alle som benytter vår e-posttjeneste

Det inkluderer alle som har e-postadresser med "xxx@xxx.nhn.no" eller har Norsk helsenett som domeneforhandler (registrar). Du kan sjekke dette på Norid sine sider.

Dette må du gjøre innen 31. oktober:

  • Gå til anskaffelse av ny e-posttjeneste hos en annen leverandør, du må ta stilling til om du vil lese e-post i nettleser eller på lokal klient (e-post program på direkte på datamaskinen).
  • Sjekke om e-postadressen din benyttes til andre tjenester, som f.eks. innlogging på nettsider og strømmetjenester, og bytte til ny e-postadresse.
  • Informere dine kontakter om at du har ny e-postadresse.
  • Sikkerhetskopiere e-poster du ønsker å ta vare på.
  • Sende din nye e-post adresse til slik at vi kan oppdatere kontaktinformasjon for din virksomhet.

Dersom du trenger hjelp til gjennomføringen, ta kontakt med din lokale IKT-leverandør.

Spørsmål og svar

Programvare og veiledninger

Programvare til Norsk helsenett sin e-posttjeneste:
Mozilla Thunderbird
Veiledninger til Norsk helsenett sin e-posttjeneste:
Mozilla Thunderbird 17 og nyere
Microsoft Outlook
Oppsett av nhn epost med Office365

NB. Husk at e-posttjenesten fra Norsk helsenett ikke vil fungere etter 31.10.2023, og at du må finne en ny leverandør av e-post i god tid før dette.


Fant du det du lette etter?