Utprøvingsprosessen gjennomføres i samarbeid med NHN, og tidsplan for utprøving settes og vurderes sammen med leverandør. Under finner du mer informasjon om prosessen.
Når løsningen er godkjent kan du starte med utprøving av integrasjonen.
For å kunne starte med utprøving må du som leverandør:
- Innfridd integrasjonskrav og fått godkjent akseptansestest av din integrasjon med SFM
- Være innforstått med at SFM fortsatt er under utvikling, i utprøving og at løsning, støttemateriell og prosesser vil bli utviklet/oppdatert løpende.
- Koble virksomhet opp mot SFM produksjonsmiljø
Annen praktisk informasjon:
-
Leverandør må lage en plan og avtale med Norsk helsenett om hvilke kommuner og/eller virksomheter som skal være med i de ulike utprøvingsfasene.
-
Innmelding av nye kommuner og/eller virksomheter i utprøvingsfasene avtales på forhånd med Norsk helsenett. Innmelding av ny kommune og/eller virksomhet sendes til kundesenter@nhn.no senest en (1) uker før oppstart.
Mal for innmelding finner du i denne ved å trykke på denne eposten:kundesenter@nhn.no. -
Kommune/virksomhet som skal bruke SFM må signere databehandleravtale for SFM og bruksvilkår for E-resept og kjernejournal, før leverandør setter de opp med SFM. For virksomheter i kommunal pleie og omsorg (PLO) signerer kommunen på vegne av virksomhetene. Dette gjøres på nhn.no.
Utprøving og innføring
Under finner du nærmere informasjon om de ulike fasene.