Hopp til hovedinnhold
NHN
Gå tilbake til Digitale helseverktøy

Har du et helseverktøy du ønsker skal være tilgjengelig på Helsenorge?

I Verktøykatalogen samler vi de helseverktøyene som brukes og er valgt ut av helsemyndigheter, sykehus, behandlere, pasientforeninger eller andre som arbeider for bedre helse i befolkningen og som inngår som en del av det offentlige helsetilbudet i Norge. Helseverktøyene som er registrert i Verktøykatalogen blir tilgjengelig for innbyggere på Helsenorge og i Verktøyformidleren for behandlere.

Les mer om Verktøykatalogen, "Verktøy" på Helsenorge og Verktøyformidleren i systemdokumentasjonen til Helsenorge.

Hvis du har et helseverktøy du ønsker skal være tilgjengelig på Helsenorge kan du følge prosessen beskrevet i tabellen under. Merk at det må være en offentlig helseaktør som står som bestiller.

Stegvis prosess for å melde inn nytt digitalt helseverktøy

Aktivitet

Hvem

1

Les deg opp på hvilke krav helseverktøyet må innfri på før det kan bli tilgjengeliggjort i verktøykatalogen i systemdokumentasjonen til Helsenorge

Offentlig helseaktør og verktøyleverandør

2

Last ned og fyll ut bestillingskjema

Offentlig helseaktør

3

Send utfylt bestillingsskjema til kundesenter@nhn.no

Du vil bli kontaktet av mottaket til Helsenorge når bestillingen er gjennomgått

Offentlig helseaktør

4

Innledende møte med leveransekoordinator NHN for å gå gjennom prosess og eventuelle spørsmål innledningsvis

Offentlig helseaktør og leveransekoordinator NHN

5

NHN gjør en intern vurdering om helseverktøyet kvalifiserer seg til å ligge i verktøykatalogen til Helsenorge

Leveransekoordinator og fagressurser NHN

6

Behovsmøte hvor offentlig helseaktør gjennomfører en demo av verktøy, og vi avklarer eventuelle spørsmål og veien videre

Offentlig helseaktør og event. verktøyleverandør + NHN ressurser

7

Oppstart integrasjon, inkl. signere avtale (event. bruksvilkår)

Offentlig helseaktør og verktøyleverandør + NHN

8

Testløp

Offentlig helseaktør og verktøyleverandør + NHN

9

Publisering

NHN