For å få tilgang til tjenesten stilles det krav til journalsystemet ditt og nødvendige kontoer og oppføringer må settes opp.
Slik får du tilgang
For å ta i bruk elektronisk meldingsutveksling må journalsystemet ha en integrasjon mot tjenesten,vi anbefaler at du snakker med din leverandør.
Videre trenger du en EDI-konto for trygg transport og mellomlagring av meldinger og en adresseoppføring i Adresseregisteret. Hver EDI-konto tildeles et unikt navn og et unikt brukernavn/passord. Ved bestilling må du derfor oppgi:
- ønsket navn på adressekonto, eksempelvis navn på legekontoret
- hvilken virksomhet som skal være ansvarlig for adresseoppføringen
- kontaktinformasjon til den som skal sette opp EDI-kontoen i journalsystemet
Hvis du trenger flere EDI-kontoer og adresseoppføringer, kontakt vårt kundesenter.
Virksomhetsoverdragelse
EDI-konto og adresseoppføringer kan overdras mellom medlemmer i Helsenettet, dersom begge parter er enig om det. Begge må være medlem og hver for seg bekrefte overdragelsen/overtagelsen:
Forutsetninger for å bestille:
- Helsevirksomheten er medlem i Helsenettet.
- Du har myndighet til å akseptere bruksvilkår og handle på vegne av virksomheten i Enhetsregisteret.