Hopp til hovedinnhold
NHN
Gå tilbake til Elektronisk meldingsutveksling

Bestill elektronisk meldingsutveksling

For å få tilgang til tjenesten stilles det krav til journalsystemet ditt og nødvendige kontoer og oppføringer må settes opp.

Slik får du tilgang

For å ta i bruk elektronisk meldingsutveksling må journalsystemet ha en integrasjon mot tjenesten,vi anbefaler at du snakker med din leverandør.

Videre trenger du en EDI-konto for trygg transport og mellomlagring av meldinger og en adresseoppføring i Adresseregisteret. Hver EDI-konto tildeles et unikt navn og et unikt brukernavn/passord. Ved bestilling må du derfor oppgi:

  • ønsket navn på adressekonto, eksempelvis navn på legekontoret
  • hvilken virksomhet som skal være ansvarlig for adresseoppføringen
  • kontaktinformasjon til den som skal sette opp EDI-kontoen i journalsystemet

Hvis du trenger flere EDI-kontoer og adresseoppføringer, kontakt vårt kundesenter.

Virksomhetsoverdragelse

EDI-konto og adresseoppføringer kan overdras mellom medlemmer i Helsenettet, dersom begge parter er enig om det. Begge må være medlem og hver for seg bekrefte overdragelsen/overtagelsen:

Fant du det du lette etter?

Forutsetninger for å bestille: