Gå til hovedinnhold

Tjenestekatalog for helseforvaltningen

I tråd med tjenesteavtalene som er inngått med NHN sine kunder i helseforvaltningen presenteres her gjeldende tjenestekatalog pr. desember 2018. Tjenestekatalogen gjenspeiler det omfanget av tjenester som leveres av NHN. NHN vedlikeholder og oppdaterer Tjenestekatalogen i tråd med tjenesteutviklingen.

Tjenestebeskrivelser

Oversikt over tjenestebeskrivelser i NHN Tjenestekatalog pr. desember 2018. Klikk deg inn på hver enkelt tjeneste for å lese mer om tjenesten.

  • Digital arbeidsplass
    Digital arbeidsplass muliggjør at sluttbruker kan gjennomføre sine daglige arbeidsoppgaver på en effektivt og sikker måte på digitale verktøy.
  • Samhandlingstjeneste
    Samhandlingstjenester muliggjør samhandling for kunden.
  • Telefoni
    Telefoni sørger for at kundene til NHN kan kommunisere muntlig og via SMS, internt og med eksterne parter.
  • Brukerstøtte
    Tjenesten sikrer at kundene får tilgang til IKT brukerstøtte gjennom et "single-point-of-contact".
  • Lokasjonstjeneste
    Lokasjonstjenester sikrer kunder funksjonelle og tilkoblede lokasjoner, der sluttbrukere effektivt kan arbeide med IKT og der NHN effektivt kan levere de tjenestene som bestilles.
  • Bistandstjeneste
    Bistandstjenester omfatter bistand som bestilles på "Tid og Materiell"-basis, som en støtte til kunders egne initiativer, prosjekter eller situasjoner der de trenger kompetanse NHN kan levere.
  • Utviklingstjeneste
    NHN bistår med utvikling og forbedring av IT-systemer ved å tilby driftskompetanse og driftsarkitekter som kan inngå i utviklingsprosjekter.
  • Applikasjonstjeneste
    Enkel og sikker drift av de applikasjoner som kunden har behov for.
  • Arkivtjeneste
    Arkivtjenesten består av fjernarkivtjeneste, som leveres av Iron Mountain.
  • Anskaffelsestjeneste
    Anskaffelsestjenesten omfatter planlegging og gjennomføring av anskaffelser av varer og tjenester, tilrettelegging for bestilling av varer og tjenester på etablerte avtaler inkludert støtte til gjennomføring av avrop og minikonkurranser på etablerte rammeavtaler, oppfølging av kontrakter og leverandører, samt anskaffelsesfaglig rådgivning.