Postmottak
Postmottak er en fellestjeneste for følgende virksomheter: Helsedirektoratet, Statens helsetilsyn, Folkehelseinstituttet, Direktoratet for e-helse, Nasjonalt klageorgan for helsetjenesten, Norsk Pasientskadeerstatning, Statens legemiddelverk, Statens strålevern, Pasient- og brukerombudet og Statens undersøkelseskommisjon for helse- og omsorgstjenesten.
Postmottaket mottar post, kategoriserer, skanner og tilgjengeliggjør skannede dokumenter. Hver virksomhet har et eget filområde hos seg der de henter de skannede filene.
Kontaktinformasjon postmottak
Åpningstider: mandag–fredag 08:00–15:00
Felles postmottak
E-post: kundehenvendelser.postmottak@nhn.no
Telefon: 90 98 94 49
Arkiv- og dokumentforvaltning
Arkiv og dokumentforvaltning tilbyr flere deltjenester på området. Avdelingen utfører blant annet alle daglige driftsoppgaver knyttet til arkiv for seks kunder, i tillegg til å utføre periodiske oppgaver på området. Det er inngått en felles avtale med Iron Mountain om leveranse av tjenester knyttet til fjernarkiv på vegne av alle kunder. Avdelingen har også etablert et felles postmottak for håndtering av fysisk post til alle sine kunder – se informasjon under. Her digitaliseres papirpost og gjøres tilgjengelig for kunder i en sikker portal. I tillegg jobber avdelingen med utviklings- og innovasjonsprosjekter.
Oversikt over kurs vi tilbyr til våre kunder i helseforvaltningen finnes i kurskatalogen.
Kontaktinformasjon arkiv- og dokumentforvaltning
Åpningstider: mandag–fredag 08:00–15:30
E-post: postmottak@helsedirektoratet.no
Telefon: 90 98 94 49
E-post: postmottak@ehelse.no
Telefon: 90 98 94 49
E-post: Se egen oversikt på Helsenorge.no
Telefon: 90 98 94 49
E-post: arkiv@dsa.no
Telefon: 90 98 94 49
E-post: folkehelseinstituttet@fhi.no
Telefon: 90 98 94 49
E-post: post@ukom.no
Telefon: 90 98 94 49
Eskalering av sak
Se oversikt over eskaleringsnivå for våre tjenester til helseforvaltningen dersom du har behov for å eskalere en sak.